04 March 2011

:: ciTe-ciTe sayE...? ::

zamaN kOraNg kecik2 doLu2 mesTi adE pasanG ceciTe an an..? nAk jadik doktOr la..cikGu la..dll taPi akU sejAk kEcik ciTe2 naK jaDi seOranG arkitEk & pElukis...dAN citE2 akU xpernah berubaH sampai la akU da bEso ni eheks! (^_~).. kebanyakAn wakTu pembelajaran yaNG sepatutnyer akU gunekaN sebaik2nyEr akU gUNe untUk melUkis..habis semuA kitab2 n bUku akU lUkis..apE2 yaNG terlintas kat FikiRAn aku masE tu akU akaN terus LakaR..Ok, kaLo kiTe perasAn...dEnGan LukisaN kiTe leh taU jaLan kehidupaN seseOrang ataU tentaNG diri seseOranG..masE zaman akU studY duLu akU sukE sangaT lUkis oRang yanG berkeluargE ..happy famiLy, gambar cOUple...mUngkin akU sendiri xperasAn kenape akU kerap lukis bendE2 seumpame tuh taPi One of my friend adE tegUr lepas die belek2 lukisaN akU.."kaU ni macam ngah impikaN sebUah kebahagiaan..kasih syG..dll " yup~btOl sangkaan kak Lin..memanG akU impikan semue tuh dalam diaRi kehidupan akU..


<---nIe LukisaN akU setelah sekian lamE tak melukis dalam taun lepas ni..(2010)..tapi aku tak taula aku lukis muke sape kih3~
 akU start taUn lepas la akU bjinak2 nak tRy wat pOtret tapI xretI stakat kaRtuN cmni leh la...kene bUAt banyak latihan laGi nih~"practise makE perfecT"..
tapi tuLa selalunyEr memang akU xdEk mase nak luang tu sume ni ...keje...keje kat umah lagi..urus adik2 sekolah lagI pastu dah penat moOd pon xdek~ceh ngalahkan oRg da berkawen lak aku ni kan eheks! (^_+)*
ActuallY..mooD tu pentInG kalaU nak melukis...tapi xbermakne kalau mOOd xbaik xbole melukis..akU akan melukis juge kalau keinginan itu ade walaupUn in bad moOd bezanyEr kualiti lekisan aku jela nt... huRM pic kat chamin nie...pic hubbY aku agaK tensiOn jugela sebab akU lukis asIk xsame je last2 jadik juge happY gilew~rasE satu kepuasaN yang tak terungkap dgN kate2 la..
niE mentOl akU la kih3~die rajIn lukis utk aku..
I lebIu la B ahaks~ erm..akU jaraNg la nak bagI orang lukisan akU..tapi bukan maksUd aku kedekOt tapI hanyer oranG2 tertentU je dpt ..so sapE2 yang akU bagI kire oRang tu speciaL ah~cewahh.. (^_^)**




ahaa~ yang ni lak sebenarnyer adE friend Fb akU request mintak lukiskaN so akU buat yg terbaik dan sehabis mungkin la ...kiRe amIk upah ni ..bisnes ahaha~
  aku sendiri pOn agak puas hati ngan hasil keje aku walaupon blum cukup best cam bradEr2 kartunis ...taPi akU cukup kagUm dengan artwork dorang...makE dimane ade lukisaN kartUn di situ aku tinjau kih3~ bile aku tengok artwoRk dowang dengan xmemasalnye semangat aku dtang bkobar2 nak ikUt jejak doRanG... Namun setakat ni akU adalah gradUan civil engineering~xde kene mengena ngan dunie kartUN pon ahai! layaN.......
 kih3~ntah sengal2 punyer komik aku bikiN nih~xde idea kOt..tapi nak release something dengan lukisan jer.. strOke kdg2 adela TERtiru kartunis manE2 erk..xpela aku anggap ni proses belajO.. Ok la nantI sambUng entry laiN pulak ~


                 :: tAmAt ::

No comments:

Post a Comment